1. Haberler
  2. Yaşam
  3. UZUN YOL KAPTANLIĞININ ZORLUKLARI VE GETİRİLERİ…ÖMER ALİ YAYLA ANLATTI…

UZUN YOL KAPTANLIĞININ ZORLUKLARI VE GETİRİLERİ…ÖMER ALİ YAYLA ANLATTI…

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Konuğumuz uzak yol kaptanı Ömer Ali Yayla Merhaba Hoş geldiniz bize Kendinizden bahseder misiniz? İsmim Ömer Ali Yayla, uzak yol kaptanıyım. Yaklaşık 21 senedir denizde çalışmaktayım. 2000 yılında Kocaeli Üniversitesi Karamürsel Denizcilik yüksekokulunun mezun oldum. Mevcut stajımı tamamladıktan sonra 2002’de ehliyetimi aldıktan sonra mesleğe başladım eğitim olarak Anadolu Üniversitesi İşletme fakültesinde tamamladım ilave olarak da İskenderun Teknik Üniversitesi Denizcilik İşletmeleri yönetiminde yüksek lisans yapmaktayım şu anda.

son 2 yıldır karada hem gemi işletmeciliği hem römorkör işletmeciliği yapan bir firmada operasyon Müdürü ve dikey olarak yani yetkilendirilmiş kişi olarak çalışmaktaydım Bir ay önce kendi isteğimle mesleğimden ayrıldım.

Biraz Tesadüf oldu işin açıkçası Eskiden bilirdiniz üniversite sınavlarının öncelen tercih yapılır sonra puanlar gelirdi Şimdi o Sistem değişti ufak bir ilgim vardı kısmetimi Denizcilik Okulu geldi ilk okula gittiğimizi ilk hafta 2 hafta gemi adamı eğitimleri verildiği sırada gördüm ki tam benim aradığım meslek buymuş dünyayı geziyoruz oralar askeri girmeye hevesim de vardı askeri üniforma giyiyoruz maaş olarak da güzel maaş dolgun maaşları olması tam benim aradığım meslek olduğuna kanaat ettim Neyse işiniz hakkında biraz daha detaylı bilgi verir misiniz işim dediğim gibi uzak yol kaptanıyım uluslararası Ticaret gemilerinde Kaptan olarak çalışmaktayım nerelere gittiniz daha çok Amerika Japonya Brezilya uzun yol kaptanı olduğum için tabii senelerin de vermiş olduğu zamana yayarak epey bir ülke gezdim dünyada Peki mesela Amerika ne kadar sürüyordu Japonya ne kadar sürüyordu buradan Amerika’ya 3 haftada gidiyoruz iki haftaya da geminin süratlerine göre çünkü konteyner gemileri daha hızlı gidiyor uzak doğu 3 ile 3 hafta ile bir ay kadar sürüyor bazen katılımlarımız gimb Brezilya’da oluyor Brezilya uçakla gidiyoruz Oradan katılıyoruz gemi Japonya veya filipinlere geçiyor gemisi bir buçuk aylık bir seyahatle seferimizi tamamlıyoruz harika son zamanlarda Kadınlarda da başladı mı bu meslek hanımlarımızla bu işe el attılar kaptanlarımız da var çarkçıbaşılarımız da var kendileri de gayet de başarılılar bu konuda güzel çok güzel geçtiğimiz günlerde öyle bir konuğum geldi uzak yol kaptanı benim de hoşuma gitti yani Kadınlar da artık bir tane her kadınlarımızda o konularda çok başarılılar ne güzel harika Peki sizin en önde gelen özellikleriniz nelerdir önünde gelen özelliklerim genelde pozitif bakarım insanlara stresli olduğu zaman insanlar ben sakin olur çok önemli gerçekten Çünkü Öteki türlü negatif yaklaşım ve böyle ters yaklaşımlar çok negatif sonuçlandırıyor işleri Önemli olan insanların morali yerinde olduktan sonra o insanlara tabii Onur’a ettiğiniz zaman onları küçük görmediğiniz zaman insanlar sizin onlara yapmış olduğunuz yatırımın karşılığında fazla fazla veriyorlar Evet o zaman işler daha güzel gidiyor biz de gemi bir ailedir biz her ne kadar Emir komuta zinciri olarak askeri sisteme benzesek de kaptandan gemiciye kadar en önemlisi biz bir aileyiz çünkü diğeri III Tabii takım işidir bu yani tek başına bir Kaptan bir yere gelemez personel iyi olacak ki kaptanı kaptansa ekip de güzel olduğu zaman Bizler kontrat usulü çalıştığımız için 6 ay kalıyoruz 4 ay ve bazen 8 ay personelini onay aldığı da oluyor şimdi insanlar geriliyor ne kadar Ortam iyi olursa ekipte o kadar iyi olursa insanların çalışma azmi güzel oluyor yıpranmışlığı düşüyor yani

Evinden uzak bir özlem duyuyor evine huzurlu bir ortam lazım ki değil mi eşini daha iyi yapsın daha mutlu olsun mümkün olduğu kadar çalışma hayatımda hep huzurlu ortam oluşturmaya çalıştım Hep çalışan personelimiz sevdim iyi ilişkiler içinde oldum Bana da hiçbir zaman beni mahcup etmediler hep zamanında karşılığını verdiler harika ne güzel Peki Geleceğe dair hedefleriniz vizyonunuz nedir Geleceğe dair hedeflerim uzun süre gemi kaptanı çalıştım bizim mesleğini en tepesine uzak yol kaptanlığı son iki yıldır da karada bir şirkette Hatta Yeni kurulan bir şirkette benim başladığım bir şirket gemi işletmeciliğine geldik orada gemi işletmecenin başlangıcı en üst safhasına kadar gördüm gördüm ki burada da kendimi göstermem gerekiyor biraz da karadaki alanlarda Denizcilik üzerine kariyeri yapmayı bir şeylere başarmayı istiyorum çünkü denizcilikte başardık Biz de uzak yok kaptanlığı en üst seviye Bir de boğaz Kılavuz kaptanlığı var Ben Deniz kısmını yaptım orası her zaman Baki açık her zaman gidebiliriz karada da bir şeyler yapmak istiyorum gençler Geliyor en azından gençlere kendi tecrübelerimizi arada aktarmak istiyorum çok insanlar var görüyorsunuz yani çalışmak isteyen özverili iş arayan insanlarımız gençlerimiz Ben karada olduğum süreç içinde onlara Allah kısmet ederdi imkan verirse Onlara iş olanağı çalışma alanı sağlamak istiyorum çünkü bu Uluslararası bir iş sektörü sadece Türkiye ile ilgili değil hani uluslararası için olduğu için bütün

kimler bu mesleği yapabilir hangi özelliklere sahip olmak gerekir ve tavsiyeniz nedir Kimler yapabilir Bu mesleği biraz Macerayı sevecek özgüveni olacak yenilik isteyecek Yani ben bir şeyler istiyorum yenilik istiyorum ben bu işi yapabilirim niteliğinde olacak özgürlüğünü seven insanlarda yapar bu işi her ne kadar denizde kısıtlanmış görülse de ufkumuz çok açık farklı yerler farklı ülkeler kültürler gördüğümüz için çok daha gelişmiş olacak Yani belki birkaç 5-10 senelik süreçte belki sıkılabilir ama ondan sonra ki süreçte çok daha özgür olacak çok daha özgür güvenli çok daha iyi yerlere geleceğini düşünüyorum

biraz da yani bekar yaşamayı seven gençlerimiz ya gençler Aslında genelde ana hedefimiz Bizim Gençler Daha müsait Tabii tabii daha uygun aileler yatırım yapıyor çocuklarına okutuyorlar eğitiyorlar istiyorlar ki iyi yerlere gelsin güzel yerlere gelsin biliyorum mesleğimiz zor sıkıntılarsak madencilikten sonra en zor meslek sınıfına giriyor ama bunu göze alıp Çünkü çok güzel bir meslek Bence başaracaklarına inanıyorum gençlerimize Birazcık ailelerine Hani Eee ben bu işi yapabilirim desinler özgüvenlerini alsınlar çünkü genelde Önceden bizim zamanımızda 18-20 yaşında liseyi bitiren gençler denize açıldılardı serbest bırakırlardı şimdi 24 yaşına geldiği zaman bile üniversiteden mezununda korumacı oluyor Ailelerimiz Ailelerimiz korkmasınlar Ee Sonuçta hayat bu kesinlikle emin olun denizde zorluklar yaşıyorlar Hani ben şirket Tabii tecrübe ediniyor hayatın zorluklarını sırtında kaldırıyor kendi başına Ayakları Üstünde durmasını biliyor milyon dolarlık Bir yeminin sorumluluğunu alıyor Şimdi burada kimseye vermiyor onu Hani bu bile büyük bir tecrübe tabi zamanında tabii yani güvensinler çocuklarını bu yöne yönlendirsinler Çünkü bizim denizciliğin gençleri çok ihtiyacı var Özellikle Ben şirkette çalıştığım süreç içinde yakın sefer çalışıldı Akdeniz Karadeniz Ege arası çalışan gemilerdeydik 5000 tonluk 10.000 ton arası gemiler bunlarda alttan personel yetişmiyor zabıtan yetişmiyor genelde astsubay yemekleri veyahut da pratikten gemicilikten gelen eliyle 70 yaş arası abilerimiz var Genelde hep uzak yola gitmeyi tercih ediyorlar ehliyeti büyütüyorlar gençlerimiz bu yöne yönelebilirler kararıyla yakın olurlar telefonları çeker yeri geldiğinde şirketlerimiz artış olduğu süreç boyunca onlara kolaylıklar da sağlayacaklardır hani dünyada görüyorum Şimdi bu Ukrayna Rusya savaşından sonra büyük bir personel özellikle daha biten kriz var gençlerimizin önü Çok açıldı yolcu gemilerine gidemezdik şimdi yolcu gemilerine Kaptanlar gidiyor kuru yüz gemilerinde çalışıyorlar büyük süper tankerlere gidiyorlar büyük firmalarda hem yönetici hem Kaptan olarak çalışıyorlar Öyle ki bizim kendi iç piyasamızda eksiklik başladı Hani burada da o boşluğu kapatmamız gerekiyor Hani önemli değil bir yerden başlasınlar hani genelde aileler evden uzaklaşacak diye istemiyorlar aile kuramaz diye istemiyorlar En azından gençliklerinde Kaptan olana kadar 35 yaşında 40 yaşına kadar bu işi yapabilirler Bu işin içinde para biriktirirler evleri arabalar Tabii olur hani dengelerlerse uzun süre gemide kalmalarına gerek yok yani 6 ay çalışırlar 6 ay evlerinde de kalabilirler sayı arttıkça yardımlaşma artıkça şirketlerde bu konularda Tabii daha kolay olur Şimdi Eskiye göre çok daha rahat otomasyon gemilerimiz var 20 milyar Eskiden Biz güçle kuvvetle götürürdük teknoloji tabi teknoloji var pırıl pırıl oturuyorsunuz kontrollü odasına makine de olsun köprü üstünde klimanız var tertemiz Tabii eski gemilerimizde var ama yeni gemiler arttı kesinlikle son olarak izleyicilerimizi iletmek İstediğiniz bir mesajınız var mı izleyicilerimize iletmek istediğim mesajım gençlerimizi denizciliğe yönlendirsinler korkmasınlar aileler korkmasınlar burada gelecek var çocuklarınız belki gençken biraz zorluk yaşayabilirler ama gelecekleri çok açık olacaktır ufukları çok açık olacaktır Hani balık tutmayı öğretmiş olacaksınız onlara çok önemli korkmayın çocuklarınızı evlatlarınızı bu konularda serbest bırakın gençler Tabii cesaretlendirin gençler genelde bir umutsuzluk içindeler mevcut düzenimizin içinde umutlarını yitirmesinler yani sadece Ben yurtta şöyle anlatayım ben size Türkiye’den çıktıktan sonra dışarıdaki hayatı gördüğüm zaman biz Çok baskı altında yaşıyoruz burada Orada çok daha rahat işliyor işler bizim insanlarımız yurt dışında çok başarılı olurlar zekalıyız hiç dil bilmeden iletişim bile kurmayı başarabiliyoruz yani korkmayın gençler diyor Çok güzel bir mesajdı bugünkü konuğumuz uzak yol kaptanı Ömer Ali yayla’ydı katılımınız bu güzel açıklamalarınız için teşekkürler ve başarılar dilerim.

UZUN YOL KAPTANLIĞININ ZORLUKLARI VE GETİRİLERİ…ÖMER ALİ YAYLA ANLATTI…
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Giriş Yap

Tr1-Türk Haber Haber Merkezi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin