Hermes Akademi kurucusu Ayşe Taşpınar Hoş geldiniz Merhabalar Hoş bulduk Merhabalar bize Kendinizden bahseder misiniz Tabii memnuniyetle ismi Ayşe Taşpınar 1987 yılında Lüleburgaz’da dünyaya geldim Her meslek Akademi yönetim danışmanlığı kurucusuyum aynı zamanda şirketin içinde birebir şirketlerle özel kurumlarla kamu kurumlarıyla danışmanlık yönetim danışmanlığı yapmaktayım Marmara Üniversitesi Siyaset Bilimi uluslararası ilişkiler lisans Tamam Sabancı Üniversitesi Uyuşmazlık Analizi ve çözüm bölümü yüksek lisans mezunuyum çok Tebrikler harika bir akademik kariyer ve mesleki kariyer Başarılarınızın devamını diliyorum Çok Mars Peki yönetim danışmanlığı nedir biraz anlatır mısınız Tabii ki yönetim danışmanlığı karar alma mekanizmasındaki kimselere yani imza yetkisinde olan kimselere karar alma süreçlerinde bir yol arkadaşlığı yapmaktır Aslında hizmet sektörüne ait bir meslektir bilgi yoğun bir meslektir Diyebiliriz Çok güzel ayrı bir vizyon katıyorlar değil mi Fatma değer yaratıyorlar ve geniş bir perspektiften yaklaşmakta son derece önemli değil bir yöneticiciler için Evet aynen öyle şirketin hangi evrede şirketin veya Özel sektör olabilir bu bu bir kamu kurumu olabilir bir uluslararası kurum olabilir hangi evrede Baş çok önemli Aslında kuruluş evresinde başvurabiliyorlar bize Örneğin girişimciler daha çok finansal desteklere ulaşmak amaçlı pazara girme amaçlı startuplar günümüzde popüler bir sektörü oldu bu aynı zamanda bir şirket büyürken başvurabilir yeni pazarlar açılırken başvurabilir aynı zamanda küçülürken başvurabilir yani küçülmek her zaman olumsuz bir anlaşılmasın lütfen size devredebilir Demir Aynen öyle Biraz küçültebilir Tabii ki eşini küçültebilir odaklanmak isteyebilir pazarlardan çekilmek isteyebilir hiçbir alan belirler kendisine aile şirketlerinde Vesayet Devri olabiliyor Örneğin Anadolu’da bunları çok fazla rastlıyoruz bu şekilde harika Peki danışmanlık dünyasında yeni gereklilikler nelerdir acaba Aslında pandemi ile beraber çok hızlandı bu süreç Bunu söyleyen de çok fazla arttı uzman sayısı çok fazla arttı Ancak son 20 yılda bu değişimleri yavaş yavaş göz şöyle bir tarihe uzaktan bakmamız gerektiğinde önceden sanayileşmenin ilk yıllarında Talep çok fazlaydı yani ne üretseniz bir şekilde ulaştırabiliyordunuz Fakat artık globalleşme ile beraber dijitalleşme ile beraber özellikle müşteri edilgenden çok etken hale gelir oldu karar alma mekanizmalarında çalışandan çok hatta yöneticilerden çok müşteri hareketleri yeni nesil müşteri hareketleri şekil verir oldu Neyi üreteceğinize nasıl üreteceğinizi nasıl pazarlayacağınıza artık müşteriler birebir dahil olmaya başladılar müşteri odaklı bir sistem geliştirdi hocalarına cevap veren isteklerine cevap veren hale geldik Her neyse Akademi hakkında daha detaylı bilgi vermek ister misiniz Tabii ki ben daha öncesinde Temmuz 2019 döneminde diyeyim Sanayi Bakanlığı ve kosgebenin Gaziantep’te Ben Gaziantepliyim Bu arada Fakat çok sevdim ve severek yaşadığım şehirdir Gaziantep’te bir Kalkınma projesinde görev alarak Ben danışmanlık hayatıma ve şirket kurma serüvenime başlamıştım ilk önce Bakanlığın hizmet verdiği bu Kalkınma projesinde Dünya Bankası ve Avrupa Birliği ile birlikte yürüttüğü Bu projede alt Yüklenici firma olarak hizmet verdim bakanlık bünyesinde hizmet vermiştim daha sonra yönetim danışma şirketleri birebir dokunabildiğimi gördüğüm yönetim danışmanlığı içinde ciddi olabileceğini gördükten sonra Gaziantep’te bunu bildiğin millet şirketi dönüştürdüm ve yaklaşık bir yıldır da bir yılda geçti Hatta Limited Şirketi üzerinden faaliyetlerime devam ediyorum Biraz daha büyük kapsamlı olmak üzere Her meslek akademinin temelde 3 tane faaliyeti var aslında Öncelikle az önce de bahsettiğimiz işin çekirdeği olan yönetim danışmanlığı Bu yönetim danışmanlığının dediğim gibi farklı fazlarında başvurabiliyor şirketler bize onların ihtiyaçlarına göre bir a noktasında ise bir şirket ulaşmak istedi B noktasına ulaştıran Yolları haritayı biz onlara sunuyoruz Bu şekilde bir yol haritası çıkarıyorsunuz bunu bir de şu çok önemli burada bunu vurgulamak da önemli sanıyorum Danışman nedir sorusunda Belki de Danışman bir sizin iç personeliniz gibi davranmamalıdır Danışman bir doktor gibi size bir genellikle kapınızı yapar Evet objektiftir çekabınızı yapar ve bilgi mahremiyeti burada çok önemlidir karşılıklı şeffaf bilgi alışverişi çok önemlidir bilgiyi aktarımı çok önemlidir bilgi mahremiyeti çok önemlidir Bir de yöneticinin buna rızasının olması gerekir yani tüm şirketinin tüm gerçekliğiyle danışmanın önüne sunuyor olması gerekir ki Faydalı bir check-up olsun bu Öncelikle yönetim danışmanlığı hizmetleri veriyoruz ikinci olarak eğitimlerimiz var Bunlardan bir tanesi uluslararası akredite bir Kanada Merkezi isimli firmanın İso eğitimlerine yine akredite olmuş belgeleri Güncellenmiş ile bunu ulaştırıyoruz bireylere fabrikalara işyerlerine verilen eğitimler değil bunlar onların personellerine verilen eğitimler Yani şöyle Yanlış olmasın fabrikanın kendisine verilen İso belgesi değildir kişilere verilen belgelerdir Bunlar kişi yetkinliklerini gösteren belgelerdir PCB eğitimlerinin Türkiye partneri olarak onları veriyoruz aynı zamanda Ben denizin Sabancı Üniversitesi’nde yüksek lisansını yapmış olduğum çatışma çözümü müzakere gibi hiç de azımsanmayacak küçümsemeyecek konular olduğunda naçizar’ı düşünüyorum bu eğitimleri veriyoruz Bunları yüz yüze vermek zorunda olduğumuz eğitimler bunlar online olan eğitimler değil laboratuvar ortamında bir çatışma yaratıyoruz görevin simülasyonlar oynuyoruz aslında Çok da faydalı olduğunu bütün farklı çeşitler var değil mi birebir aynen bu Kevser’i de senaryo yazımı da çok hassas bir konudur onu da yine uluslararası Onaylanmış ve test edilmiş senaryoları sunuyoruz ki o kavgalar gerçeğe dönüşmesin diye çok önemli tecrübeleri yansıtıyor Evet onu ben özellikle tercih ediyorum yani şanslıydım O anlamda öğrencilik hayatından beri hep yurt dışına giderek oradaki insanlardan ilham alarak çok güzel bir tecrübe çok şey katıyor bana çok şey kat Tabi tabi Umuyorum ki adapte edebiliyorumdur diye düşünüyorum ikinci olarak eğitim paketlerimiz var bu şekilde yeni eğitimlerimizde hizmet sektörüne yönelik protokol ve etiket kuralları hizmet sektörünün daha alt kılından oluşturan hizmet kalitesi gibi eğitimlerimizi ekledik 3 olarak da yeni nesil pazarlama dijital pazarlama ve marka yönetimi konusunda biraz daha çeşitlendirerek gidiyoruz Aslında bu da en başta bu kadar çeşitli değildi fakat pazardaki talepleri gördükten sonra yani en başta bahsettiğimiz gibi üretim artık yapıyoruz Türkiye’de yapıyor dünyada yapıyor farklılığınızı yaratan şey nasıl yaptığınız nasıl Ulaştığınız nasıl davrandığınız olur oldu dolayısıyla marka ve iletişim dijital pazarlama özellikle önemli bir faaliyet alanımız oldu Çok Tebrikler daha nice başarılar dileriz Çok teşekkür ederim sağ olun peki Her neyse Akademi ne yönüyle farklılık yaratmaktadır rakiplerinizden hangi özelliklerinizle ayrılıyorsunuz bu değişen dünyada Aslında yöneticiler neye maruz kaldı ise biz danışmanlar olarak danışmanlık şirketi olarak da aynı süreçlerden Biz de geçiyoruz biz de kendimizi güncellemek yeni aletler takım çantalarımızı değiştirmek zorundayız yeni aletler kullanmak zorundayız yeni lensler takmak zorundayız Öncelikle insan kaynakları yönetimi değişti Artık uzaktan çalışılır olduğu Zoom toplantıları diye bir şey girdi hayatımıza Bunun yanı sıra autorsil denilen bir yöntemi başvurmaya başladı şirketler bizzat sigortalı işçi olarak değil de hizmet alım yöntemiyle insan dışarıdan hizmet alıyor Evet başka ekibe yaptırıyor işine Aynen öyle şirkete evlilikleri deniyor mesela bunu Örneğin bize hizmet sunan hizmetimizi malımızı getiren motor kuryelerini pek çoğu şahıs şirketleri üzerinden Aslında o şirketlere hizmet vermekteler gibi gibi pek fazla şey değişik değişik çalışmalar Tabii oluyor Aynı zamanda birleşmeler satın almalar Evet öyle oldu Bunun yanı sıra pazarlama faaliyetleri çok değişti şimdi satış başka bir şeydir pazarlama başka bir şeydir önceden dediğimiz gibi yani bir Fabrikalar kurulurdu köylerde kasabalarda ilçelerde en yakın yerlere fiziken o mallar ulaştırılırdı ve satardınız bir şekilde şimdi dijital Dünya ile birlikte çok fark Aslında bu hem heyecanlı bir şey zor gibi görünse de başta üreticiler girişimcileri için heyecanlı da bir şey aslında yalnızla köyünüzde ilçenizle sınırlı kalmıyorsunuz bir ürününüz satarken dünyanın herhangi bir yerinde sınırların kalkmış olduğu bu dünyada herhangi bir yerinde ürün ve hizmetlerinizi iletebiliyorsunuz Bu kriz gibi görünse de en başta Eyvah biz ne yapacağız Nasıl bunları bulacağız gibi görünse de biraz farklı bakıldığında farklı bilense bakıldığında Aslında çok büyük fırsatları beraberinde getiriyor Dolayısıyla en başta insan kaynaklarının değişimi insan yönetim biçiminin değişimi daha sonra pazarlara ulaşma biçiminin değişimi dijitalleşme ile birlikte en temel kriz aynı zamanda fırsat alanları oldu Diyebiliriz Çok önemli Peki imalat sektörü ve hizmet sektörüne danışmanlık hizmeti sunarken nasıl farklılıklar bulunmaktadır Şimdi öncelikle biz Türkiye’de kurulan bir şirketiz ve Türkiye’deki şirketlere hizmet veriyoruz Avrupa’dan da talepler geliyor Özellikle bu son dönemlerdeki değişen sosyoekonomik politik diyelim tedarik zinciri sorunlarından dolayı yurt dışından pek çok üretici bizi bulup Türkiye’de muadillerini nasıl ortaklıklar kurup burada üretebiliriz gibi bize başvurabiliyorlar bu uyum süreçlerini Biz yönetiyoruz hem Türkiye’deki üreticiler hem de yurt dışından onlara ulaşmak isteyen üreticiler için ama daha ağırlıkla Türk şirketlerine hizmet veriyoruz onu bir söylemiş olayım imalat sektöründe destekliyorlar
ÇOK DAHA FAZLASI <a href=”https://www.youtube.com/channel/UCLPc5pYOl2clEkCA82Sfb0Q”>BUSINESSCHANNEL’DA…</a>