1. Haberler
  2. Yaşam
  3. ŞİRKETLERDE MARKAYA BAKIŞ AÇISI NASIL GELİŞTİRİLİR? FATİH ÇETİN ve AHMET ANIL ÇETİNER ANLATIYOR…

ŞİRKETLERDE MARKAYA BAKIŞ AÇISI NASIL GELİŞTİRİLİR? FATİH ÇETİN ve AHMET ANIL ÇETİNER ANLATIYOR…

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

 

 

 

Konuklarımız Fatih Çetin ve Ahmet Anıl Çetiner Hoş geldiniz bize Kendinizden bahseder misiniz Tabii ki ismim Fatih Çetin Öncelikle davetiniz için çok teşekkür ediyorum burada olmak gurur verici Meslek Lisesi Kimya Bölümü mezuniyetimden sonra 2 yıllık işletme Daha sonrasında yurt dışında yüksek kimya teknolojileri bölümlerini bitirerek 25 yıl boyunca 7 kurumsal firmada üst düzey yöneticiliklere kadar ulaşan bir çalışma hayatım var son bir yılda ise 25 yıl boyunca yaptığımız benim toplamda Perşembe günü itibariyle 187 firma denetimim iyileştirme faaliyet çalışmam ve şirket değişim programı’na katıldığım bir yapım var sürekli aktif denetmen ve değerlendireceğiz Aslında Türkiye kalite Derneği Karadeniz mi şubesinin başta değerlendireceğiz maskomethe üyesiyim kurum ve kuruluşlarda birçok görev görevlerde kullanıyoruz buradan çıkan sonuçlarla artık kurumsal hayatta 8-6 çalışmak değil daha faydalı olacağımız hem şirketlere Dolayısıyla topluma dokunabileceğimiz birebir faaliyetler için ralatta danışmanlık şirketini kurduk 4 kişiyiz Makine mühendisimiz bilgisayar mühendisimiz yine 9 Eylül’den öğretim görevlisi hocamızla birlikte ve 5 kişiyiz aslında bir de marka direktörümüz var İstanbul’da şirketlerin değişim ve gelişimi yolculuklarında en iyi modelleri şirketleri özel olarak kurgulamakta iddialı olan bir şirket yapımız var Dolayısıyla Burada da çok fazla talep görmeye başladık çünkü klasik metodlar şirketleri çok yorup zorlarken Biz özel metotlar geliştirerek çok daha faydalı işler yaptığımıza inanıyoruz çok Tebrikler başarılarının devamını diliyoruz Siz de tanıyabilir miyiz İzmir Ekonomi Üniversitesi iç mekan tasarım bölümünde kalite yönetim sistemlerinde Öğretim görevlisiyim İzmir kalitedenliğinde değerlendireceğim ikinci üniversite olarak gösterildiği için tasarım bölümünde okuyordum galeta Home firmasında daha çok e-ticaret süreçlerinde yer alıyordum Aletta danışmanlıkla da tur kalite gelişim değişim sistem geliştirme süreçlerinde görev almaktayım Peki Öncelikle marka nedir acaba marka Aslında tarifi çok zor olmakla birlikte biz yıllar içerisinde çok sadeleştirip ve o sadeliğin Altını da çok doldurarak tek bir şey çıkardık çekici olmak markayı saymaya çalıştığımızda sayfalarda olsa belki de saatler de olsa alırken hiç Buna gerek duymadan Bir şirketin bir kuruluşu veya bir bireyin talep görmesi adına yapacağı her türlü olumlu kendine ülkeye topluma veya dünyaya yaygınlaştırabileceği özel faaliyetler ve Bu faaliyetlerin sonucunda da çekici olabilmek markanın bizdeki net tarifi bu çok güzel Peki Türk markalarının dünyaya açılması ve devletimizin verdiği destek hakkında ne söylersiniz aşık olduğum bir program direkt öyle söyleyeyim son 7 yıldır turkuat uzmanı olarak görev yapıyorum 2004 yılından beri Ticaret bakanlığımızın Türkiye’den dünyaya çok fazla marka çıksın Çünkü çok fazla üretim yapıyoruz biliyorsunuz çok markamız var ve çok Saygın İşler de yapıyoruz ama markalaşamadığımız için maalesef Avrupa ile kıyasladığımızda biz Onur yetenek Onların bir ürettiği seviyeleri ulaşıyoruz ve bizleri tanımıyorlar bizleri aracı fasoncu bir ülke olarak tanımlıyorlar Devletimiz burada dünyanın en iyi etkinlik modelini geliştirdim dünyada 4 büyük model var Türklerin hiçbir modeli yoktu hem kalite anlamında hem de dünyaya açılma anlamında turkuatra programı geçmiş yıllarda bir revizyon geçirerek dijitalleşme ve yönetişim dediğimiz şirketlerin en büyük ihtiyaçlarını da kapsamı aldı onları da teşvik programını aldı tam olarak program şu; bir şirket kurumsallaşacaksa turku kalite programının tüm yapısını şirketinin içerisine bir veya iki yıllık çalışmalarla her süreçte belirlenmiş yönetmelik ve standartları uyguladıktan sonra Aslında her zerrenin ölçülebilir bir hale geldiği bir sistem kurgusu istiyor ve bu sistem kurgusundan sonra bir denesin bağımsız bir denetim geçirerek şirketlerin Evet sana artık dünyada kendini tanıtabilirsin ve ben senin bu tanıtım faaliyetlerinin ilgili ülkelerde %50 70 + 5 75’ine kadar yaptığım bütün harcamalarını karşılayacağım Yeter ki Türkiye’den dünyaya marka çıksın ve sen Bu markayı oluştururken Yani daha fazla ihracat ve daha fazla ciro yapman için katma değer arttırman için ben senin Hep yanında olacağım dediği yaklaşık 20 yıldır hiç pürüzlenmeyen Türkiye’deki en iyi program dünyada da rekabetsiz olan Devletin bu kadar destek ve teşvik verdiği Hiçbir program yok dünyada Dolayısıyla Aslında Türkiye’deki şirketlerin bilmemesi çok üzücü olmakla birlikte Onu tanıtmak için buradayız Aslında Sizler de buna vesile olduğunuz için aşırı teşekkür ediyorum Bu programla bir şirket kurum paylaşmak istiyorsa en doğru sistemle kurumsallaşma ile ilgili 5 yıllık stratejilerini belirliyor bu 5 yıl içerisinde yapacağı tüm dış çalışmaların desteğine de devlet yanında olarak birebir sürdürüyor program 5 yılda bitmiyor Yeni Hedef pazarlarla 5 yıl Yeni Hedef pazarlarla 5 yıl diye uzaması söz konusu şeffaflık izlenebilirlik ölçülebilirlik etik ve ahlaki tüm değerleri içerdiği için Benim aşık olduğum program yıllarca baş değerlendirici ve denetçilik yapıyorum yönetim sistemlerinde Onlar da çok saygın ve değerli Tabii ki 9001 45 bin bir 14001 5S sıkmalar gibi fakat Türkay teyze ile tanıştıktan ve birebir artık Türkay TL 7 yıldır çalıştıktan sonra diğer yönetim sistemi ve standartları açıkçası çok kullanmama taraftarı oldum Çünkü Devletimiz zaten dünyaya örnek olacak bir program çıkarmış ve programı layıkıyla yapan yüzlerce firma var şu an televizyonlarda ekran veya dışarıda gördüğümüz Aslında en büyük markaların Hepsi turkuata programındalar Bir diğer güzelliği sadece üretim yapanları değil hizmet sektöründe olan hastaneler restoranlar otellerle ilgili olan aynı teşvik kapsamını standartlarında değişik olarak uyguladığınızda otelinizi de yurt dışında çekici hale getirebiliyorsunuz hastanenizi de yani sağlık Turizm bizleri için çok önemli Onun için sektörlerde Bunun haricinde ilk 3’te yer alan ve Kalkınma hedeflerimizde olan sektörlerden Mobilya çok biliyorsunuz Bizim de ana konularımızdan bir tanesi son 12 yıldır Mobilya sektörünün destek desteği çok ihtiyacı var kurumsallaşmaya değişmiyor dünyada bizim Mobilya olarak da tanıtma ilk 3 sırada yer alan bir sektörün Dünyada daha çok tanıtılması gerekiyor ama çok ciddi maliyetler var Biz de Diyoruz ki gelin kurumsallaşalım birlikte gelecek yıl artık Dünyanın her yerinde Hedef pazarlarımızda istediğimiz gibi sponsorluklar reklamlar tanıtımlar ofis merkezleri ve personelle ilgili ihtiyaçlarımızı devletimizin Ticaret Bakanlığının yanında olduğu bir programla yönetelim Hayal isteyen bir program yani vizyonla başlayayım istiyorsanız ben yüzlerce şirketim vizyonunu inceliyorum Ana işlerimizden bir tanesi araştırma ve geliştirme baktığımızda bir yerde vizyonu soruyorsunuz Evet bir vizyonumuz var diye çok kaliteli olmak çok iyi üretmek somut olarak nedir bunlar güzel temenniler aşağıya indiğimizde Yani süreçlere baktığımızda kalite anlamında vizyona çok kaliteli olmakta dünyanın en kaliteli markası olmaktadır aşağıda hiç kalite faaliyeti görmemek çok üzücü oluyor o zaman tüm şirketlerin önce sağlam ve kurumsal olabilmek için özbenliklerinde ben 5 yıl sonra 3 yıl sonra oradaki süreler çok önemli değil Şirket sahiplerinin ben 5 yıl sonra bunu olacağım burada olacağım demesi gerekiyor.

 

 

ÇOK DAHA FAZLASI BUSINESS CHANNEL’DA…

ŞİRKETLERDE MARKAYA BAKIŞ AÇISI NASIL GELİŞTİRİLİR? FATİH ÇETİN ve AHMET ANIL ÇETİNER ANLATIYOR…
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Giriş Yap

Tr1-Türk Haber Haber Merkezi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin